Skip links

Hulpverlening tijdens lockdown

Hulpverlening tijdens lockdown

Wij willen u aangeven op welke wijze wij werken in situaties dat er een (gedeeltelijke) lockdown geldt.
Voorop staat dat wij de richtlijnen van de overheid en het RIVM volgen. Daarnaast is ons uitgangspunt dat wij u zo goed mogelijk blijven helpen op een manier die voor u en voor onze collega’s veilig is.

Huisbezoek

Onze medewerkers komen zoveel mogelijk op huisbezoek. Als dat niet mogelijk is zal de begeleiding zoveel mogelijk via de telefoon plaatsvinden of indien mogelijk  door te beeldbellen. Uw begeleider zal dan concrete afspraken met u maken over de vorm en frequentie die het beste bij u en uw situatie past.

Wanneer uw begeleider op huisbezoek komt

Wanneer uw begeleider bij u op bezoekkomt, zal u eerst gebeld worden en worden gevraagd of u, uw gezinsleden, huisgenoten klachten hebben die zouden kunnen duiden op corona(zie ook het kader helemaal onderaan deze brief) . Mocht dat het geval zijn, dan zal er geen huisbezoek plaatsvinden. U kunt ook zelf aangeven dat uw voorkeur uit gaat naar digitale of telefonische begeleiding.

Onze collega’s zullen tijdens een huisbezoek in elk geval1,5 meter afstand van u en uw huisgenoten houden en geenhanden geven. Zij zullen een mondkapje en handschoenen dragen. Wanneer bij u thuis geen1,5 meter afstand gehouden kan warden komt uw begeleider niet op huisbezoek.

Bereikbaarheid

Voor vragen kunt u altijd bellen met uw vaste begeleider. Mocht uw begeleider niet aanwezig zijn en is er sprake van spoed, dan kunt u tijdens kantooruren bellen met nummer: 06-4344 16454. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar. Tijdens kantooruren is er altijd een medewerker beschikbaar die u te woord kan staan.

De maatregelen gelden wanneer de overheid hiertoe oproept.

Voor meer informatie over het gebruik van een niet-medisch mondkapje verwijzen we u graag naar de instructies van de Rijksoverheid